Veel eten, apen, pinguïns, struisvogels en meer... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouschka Neve - WaarBenJij.nu Veel eten, apen, pinguïns, struisvogels en meer... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouschka Neve - WaarBenJij.nu

Veel eten, apen, pinguïns, struisvogels en meer...

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

23 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Ten eerste, wat leuk dat er altijd zo veel mensen enthousiast reageren op mijn reisblog! Zowel via deze website, whatsapp en facebook. Ik vind het heel gaaf dat jullie mijn reis zo intensief volgen.
Afgelopen week druk gehad met stagelopen. Dit ging weer zoals alle weken hiervoor. Druk, leuk en het praten van Engels de hele dag. Deze week heb ik ook voor de eerste keer Engels gedroomd. Heel apart als je daarna wakker wordt. Maarja, je hoort ook niet anders de hele dag. Donderdagavond na stage zijn we lekker uit eten geweest en daarna op tijd naar bed, want ook deze donderdagavond waren we weer heel moe. Vrijdagochtend zijn we vroeg opgestaan om aan ons onderzoek te werken. Na een flink aantal uurtjes werk hieraan, waren we tevreden en werd het tijd voor een zonnetje! Lekker hoor! Vrijdagavond gezellig afgesproken met de andere meiden en ook deze keer weer lekker uit eten geweest! Zaterdag zijn we naar the Old Biscuit Mill geweest. Dat is een super leuk marktje met eten, eten, eten, eten en nog eens eten. En ooh ja, ook een paar kraampjes met kleding, tassen en wijn. In de Old Biscuit Mill stonden tentjes van over de hele wereld waar je eten uit dat land kon krijgen. En wat was ons eerste kraampje, jawel Nederland! Poffertjes, hmmmm! Een klein hapje, want we wilden natuurlijk nog meer proeven. Ook een Engels belegd broodje gegeten en toen zat ik echt vol. Smoothies hadden ze daar ook. Ook die hebben we even geproefd. Een heerlijke witte chocolade smoothie! Diëten doen we wel weer als ik terug in Nederland ben. Grapje, ik eet niet elke dag zoveel hoor. Op dit marktje heb ik ook een heel mooi armbandje gekocht. In Nederland had ik precies hetzelfde gezien bij de juwelier, voor 90 euro, en hier voor 45 euro. Toen was de keus snel gemaakt!
Zondag zijn we op roadtrip gegaan. Van Kaapstad naar het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika. Daar hebben we Cape-point een Kaap de goede hoop bezocht. Onderweg kwamen we bordjes tegen met, pas op voor overstekende apen. Dat is wel even heel apart. We moesten er natuurlijk om lachen, maar ineens zagen we dan toch echt apen op de weg. Wat geweldig was dat! Ook zagen we kudu's en struisvogels. Ook zijn we nog even gestopt bij Boldours beach. Dit is een strand waar pinguins leven. Hier moest ik mijn vogelangst even opzij zetten... Maar ik ben mee geweest en heb de beestjes van heel dicht bij bekeken. Ook de pinguïn selfie is gemaakt!
Rijden hier is wel echt voor profs al zeg ik het zelf. Helling trekken leer je hier in ieder geval wel. Ook ik heb wat kilometertjes gemaakt en het ging eigenlijk best wel prima!
Vanmorgen was het helaas weer 6.00 uur toen de wekker afging. Maar we starten weer vol goede moed aan de week!

Goodbye en een dikke kus vanaf mijn zonnige balkonnetje!

  • 23 Maart 2015 - 17:46

    Talitha :

    Klinkt super Anous!!!

  • 23 Maart 2015 - 18:30

    Tante Mia:

    Leuk verslag Anouschka ,wij genieten van jou verhalen
    Jij hebt het er wel erg naar je zin he ,jij maakt echt veel mee
    wat wij ons hier niet voor kunnen stellen
    Maar dank zij jou , krijgen we een idee van het leven daar
    liefs van ome Andre en tante Mia

  • 23 Maart 2015 - 18:52

    Mama:

    Hoi Anouschka,
    Fijn dat we elkaar even gezien hebben vandaag. Het was ook leuk om je klas te zien. Ik heb weer heel erg uitgekeken naar je nieuwe verslag. Ik lees je verslagen met heel veel plezier. Goed van je dat je je vogelfobie opzij kon zetten. Fijn dat je zoveel mooie en nieuwe dingen kan beleven. Groetjes maar weer en niet te lang wachten met je volgende verslag. Kus

  • 23 Maart 2015 - 20:37

    Papa :

    Weer een gezellig verslag, toch wel leuk die wilde dieren zo tegenkomen onderweg. Als je een aap aanrijd moet je hem wel meenemen, want broodje aap schijnt heel lekker te zijn! Geniet daar van de zon en van de avonturen daar. Groetjes en een dikke kus van Papa

  • 23 Maart 2015 - 21:05

    Ilona:

    Heeey Anous,
    Wat heb je een leuk verslag geschreven! Ik vond deze de leukste tot nu toe

  • 23 Maart 2015 - 21:07

    Ilona:

    En super gaaf dat je pinguïns in het echt hebt gezien, dat zou ik ook wel eens willen! Heel veel plezier nog daar.
    Dikke kus en knuf van je zusje :*

  • 25 Maart 2015 - 14:17

    Tante Denise:

    Hoi anouschka, leuk dat ik met je kon Skypen. Wat heb je een leuke juf. En lieve kindjes. alleen daarom zou je op de school in Afrika willen zijn. Vele groetjes en liefs van Tante denise

  • 08 April 2015 - 20:04

    Merel En Annabel:

    hoi juf Anouschka
    Wat een leuke verhalen uit Afrika. We zien dat je het goed naar je zin hebt.
    Wij missen je wel op 't Getij. Veel succes en plezier nog. Geniet er maar van.
    Groetjes van Merel, Annabel en familie......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Anouschka in Kaapstad, Zuid-Afrika.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 4012

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: