Zuid-Afrika, je was geweldig! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouschka Neve - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika, je was geweldig! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouschka Neve - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika, je was geweldig!

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

14 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Beste allemaal,

Het is alweer een paar weken geleden dat ik iets op mijn reisblog heb geplaatst. Hierdoor weet ik ook even niet meer waar ik moet beginnen met schrijven. Wat mij het meest heeft geraakt de afgelopen dagen was het afscheid nemen van stage. Vorige week vrijdag was mijn laatste dag op de Mountain Road School. Op deze school heb ik het zo naar mijn zin gehad. Ik heb op deze school zoveel liefde gekregen van mijn Afrikaantjes! Vrijdag was mijn dag. Mijn mentor had een hele tas vol cadeaus voor me gekocht. Ook van de kinderen heb ik ontzettend veel gekregen. Zelfs kleding en schoenen zaten er bij. Heel bijzonder! Ook waren er een aantal kinderen die een hele mooie tekening hadden gemaakt of mij een dikke knuffel kwamen geven. Dit doordat de ouders geen geld hadden om een cadeautje voor mij te kopen. Dit is natuurlijk ook helemaal niet nodig, want ik vind een knuffel misschien nog wel veel meer waard! Ook hebben we afscheid genomen van onze collega’s! Met een aantal collega’s hebben we een goede band opgebouwd. We gaan het contact onderhouden via Facebook en Skype! Ook de directrice was erg enthousiast over ons en vond het jammer dat we weg gingen. Ze heeft ons uitgenodigd om in de toekomst zeker nog een keer terug te komen. Ook hebben we van haar een Afrikaans tasje gekregen met wat leuke Afrikaanse spulletjes er in! Mijn mentor zei: “Anouschka, als je gaat trouwen, moet je het wel tegen me vertellen, dan kom ik naar Nederland!” Wat een schat was het toch ook! Haar ga ik echt heel erg missen! Maar gelukkig hebben we ook hiervoor Skype en Facebook! Na een aantal traantjes hebben we de Mountain Road School in onze gedachten opgeslagen en hebben we de dag afgesloten.
Afgelopen weekend was ons laatste weekend in Kaapstad, dus daar wilden we nog even een leuk feestje van maken! Vrijdag, zaterdag, zondag en dinsdag zijn we op stap geweest! Zondag was een hele aparte, leuke en ook wel een klein beetje enge avond. Kim en ik zijn die avond samen op stap geweest. We gingen naar Caprice, een leuk tentje aan het Camps Bay strand. Toen we een lekkere cocktail dronken aan de bar, kwamen er twee mannen naar ons toe. Een kort gesprekje gevoerd en vervolgens vroeg meneer 1: “Kunnen jullie salsa dansen?” Van deze vraag werd ik natuurlijk wel vrolijk! Want mijn salsa dansjes, die heb ik enorm gemist in Zuid-Afrika! Vervolgens gingen we mee naar een salsa bar. Ook Kim heeft haar eerste pasjes geleerd en vond het heel erg leuk! Hier was ik heel erg blij mee! Ze wil komende zomer graag een keer mee met mij gaan dansen. Leuk, leuk, leuk!
Na een aantal dansjes, wilden de jongens graag naar de volgende bar. We twijfelden even, maar vooruit, laatste weekend, waarom niet?! Toen we buiten kwamen vroegen we waar de taxi was. Die was er niet, we moesten gaan lopen. Het was maar 5 minuutjes. Ik moest maar niet te flauw doen en gewoon mee gaan! Nou ja, oké dan! Waar we toen uitkwamen. Het leek wel op een illegale party met veel drank en drugs... Bovenin een woonhuis. Ik voelde me even niet heel veilig meer! Ook waren wij echt de enige blanke mensen. Een echte attractie dus. We werden langs alle kanten aangekeken. Toch maar even een wijntje gedronken en na een half uur had ik het echt wel gezien. Toen hebben we een taxi gebeld en die heeft ons netjes thuis afgezet! Nu weet ik in ieder geval wel hoe echt Zuid-Afrikanen feesten. Veel meer uitspraken doe ik er niet over, haha. Dinsdag was een hele leuke dag en avond. Overdag heb ik gesurft! Dat was echt geweldig! Eén van de leukste dingen die ik hier heb gedaan. ’s Avonds zijn we met een hele groep naar Asoka gegaan. Dit is een cocktailbar, zelfs het fruit werd vers gesneden achter de bar!
Woensdagmiddag kreeg ik een berichtje via Facebook van iemand die ik ongeveer 5 jaar geleden op een vakantie in Mallorca heb leren kennen. Hij stuurde of ik nog in Kaapstad was. Ik dacht, huh, wat grappig. Hij zit hier ook. Gisteravond ben ik met hem even een drankje gaan doen in de stad en hebben we gezellig gekletst! Vanmorgen heb ik mijn koffer ingepakt. Het inpakken van mijn koffer gaat met gemengde gevoelens, ik vind het leuk om iedereen in Nederland weer te zien, maar ook ga ik iedereen hier ontzettend missen! Ook het land zelf ga ik enorm missen, ik heb hier hele leuke mensen leren kennen en fantastische dingen gedaan. Ik denk dat iedere student die hier ooit is geweest, zeker terug komt! Vanavond hebben we nog een afscheidsdiner met een groep meiden. Hierna gaan we naar de bios of nog even op stap. Morgen is het dan toch echt zo ver, om 23.00 vliegen we terug naar Nederland. Voor nu zeg ik, dag Zuid-Afrika, maar ik ga je in de toekomst zeker nog een keer zien!

Tot volgende week lieverds!

  • 14 Mei 2015 - 18:13

    Ebrina:

    Waauw is echt super snel gegaan he en jullie hebben echt genoten! Goede reis terug alvast! :)

  • 15 Mei 2015 - 11:26

    Tante Mia:

    Hoi Annouschka Wat een mooie tijd heb jij beleefd in afrika en wat heb je veel vrienden gemaakt.
    Leuk voor jou , maar nu zit het er weer op he, maar hier kijkt ook iedereen weer naar jou uit
    denk ik je thuiskomst wordt vast ook neen fees
    veel groeten en gode reis liefs tante mia

  • 16 Mei 2015 - 21:42

    Rene Sponselee:

    Wauw, wat geweldig om dit te lezen, snel een keer bijkletsen dikke zoen Rene xx

  • 25 Mei 2015 - 08:44

    Henriëtte:

    Hallo Anouschka,

    je hebt goed afscheid genomen van Kaapstad ;) Al een beetje gewend aan Nederland?

    Groeten,
    Henriëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Anouschka in Kaapstad, Zuid-Afrika.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 929
Totaal aantal bezoekers 4008

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: