Love Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouschka Neve - WaarBenJij.nu Love Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anouschka Neve - WaarBenJij.nu

Love Cape Town

Door: Anouschka Neve

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Weer heel wat meegemaakt in Kaapstad. Vorige week donderdag begon voor mij niet zo fijn... Ik voelde me ziek worden en had enorm opgezwollen ogen. Deze dag ben ik wel naar stage gegaan, maar voelde me steeds slechter worden. Er kwam pus uit mijn linker oog en ook mijn neus en keel waren opgezwollen. Na school meteen naar de apotheek gegaan en druppels gekregen. Deze hielpen niet. Vrijdag werd ik wakker met ook pus uit mijn andere oog en ik voelde me steeds slechter. Toen zijn Kim en ik toch even naar de dokter gegaan. Zij was blij me te zien, want ik bleek een bacteriele infectie te hebben in mijn gezicht. Gelukkig kreeg ik van haar andere druppels die wel hielpen! Vandaag ziet het er al een stuk beter uit, alleen mijn lenzen kan ik nog niet in helaas... Hopelijk is aan het einde van deze week alles genezen! Daar gaan we in ieder geval voor.

Afgelopen zaterdag ben ik wel meegeweest naar Robbeneiland. Dit was heel indrukwekkend. Een dag vol nieuwe indrukken. Op de terugweg van het eiland naar Kaapstad was de boot vol, dus wij mochten mee op de luxe catamaran! Prima vol te houden! We zagen onderweg zeehouden, dolfijnen en walvissen! Woaw!
Zaterdagavond niet op stap geweest! Dat is voor aanstaande zaterdag, als ik weer helemaal beter ben!
Zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen, dat was wel eens nodig. Want de dagen starten hier zo ontzettend vroeg. Elke dag om 6.00 uur mijn bed uit, was ik echt niet gewend. Hierna zijn we naar Camps Bay geweest. Een super mooi strand! Op de terugweg kon onze taxi chauffeur ons helaas niet ophalen, dus hij had een ander voor ons gebeld. We werden in een taxi gedropt die niet heel stabiel meer was. Het was een afgekeurde taxi uit Londen. Hier in Afrika, kan dat nog jaren mee! Toen we bergop reden, viel de chauffeur stil tijdens het rijden... Ongelooflijk! Wij zaten natuurlijk hard te lachen en we hadden het in het Nederlands over hem. Ineens zei de chauffeur, kijk uit wat jullie zeggen in het Nederlands hier, want de mensen kunnen jullie vaak verstaan. Afrikaans lijkt namelijk heel veel op Nederlands. Oeps! Gelukkig kon hij ook om ons lachen.

Op stage alles nog steeds prima! Morgen wordt het hier 40 graden, te warm om fatsoenlijk les te geven. Gelukkig mogen we voor een keertje een korte broek of jurkje aan. (Normaal moeten we in een lange broek.)

Tot de volgende! Love

  • 02 Maart 2015 - 15:28

    Diana Robijn:

    Hey Nousch, blij dat het betergaat met je blessure, want daar zit je niet op te wachten.
    Idd is het ff wennen om smorgens zo vroeg te beginnen,maar weet zeker dat het je goed
    af gaat.Volgens mij heb je het gewoon heel fijn naar je zin en dat is mooi !!! Hopelijk gaat
    het bij de kids goed,vast wel want dat heb je altijd al goed gedaan !! Weer een mooi verslag
    en blij dat alles goed verloopt. Pas goed op gezelf en tot de volgende keer !! Dikke kus

  • 02 Maart 2015 - 15:52

    Ilona:

    Heeey Nous,
    Je hebt al heel wat beleefd in kaapstad zeg! Super leuk om je verslagjes te lezen.
    Veel plezier nog de komende weken, en succes op stage!
    Ik begin je we al te missen hoor :)
    Xxx je zussie

  • 02 Maart 2015 - 19:07

    Tante Mia:

    Hoi Anouschka wat ballen zeg zo ziek , gelukkig nu wat beter met je .
    en jij beleeft wel veel he maar 40 graden is wel heel veel
    liefs van ome andre en tante mia . ook van Gino en Bernadette xxx

  • 02 Maart 2015 - 20:38

    Papa:

    Weer een leuk verslag, gelukkig gaat het nu wat beter, als je in zo'n mooi land bent moet je toch alles goed kunnen zien hè. Ik zou als ik jou was morgen schoolzwemmen geven,bij 40graden kan je beter in het water liggen dan de tafels te moeten leren. Groetjes van Papa.



  • 02 Maart 2015 - 21:18

    Mama:

    Hoi anouschka, weer een heel leuk verslag om te lezen. Goed dat je al zoveel gezien en beleefd hebt. Fijn dar we op deze manier kunnen meegenieten. Maar pas inderdaad op wat je zegt in het Nederlands. Dat was een goed advies. Wat een oude taxi voor je kan doen! Groetjes en nog veel plezier

  • 08 Maart 2015 - 22:41

    Tante Sonja:

    Hoi Anouschka, ben een beetje laat met reageren maar zag pas vanavond je verslag. Komt het niet automatisch met de mail als je je mailadres invult? Blijkbaar niet dus keek ik zelf eens op je site en ja hoor een verslagje...Overigens niet zo leuk, een ziekte/infectie ja ook daar krijg je soms mee te maken. En dan zou je natuurlijk liever thuis zijn! Fijn om te horen dat het al weer wat beter met je gaat. En lekker temperatuurtje ook, zo'n 40 graden! Niet te veel bewegen zou ik denken....
    Mooie foto met die kleine kinderen trouwens.
    Beterschap als het nog niet over is en tot horens maar weer.
    Heb trouwens de aanmelding voor je verslagen ook gevonden inmiddels.

  • 10 Maart 2015 - 21:05

    Saïdja De Deckere:

    Hoi lief!
    Wat leuk je verhalen te lezen, blij dat je het zo naar je zin hebt! Dat virus was natuurlijk heel wat minder, maar goed dat je naar de dokter bent geweest. Hmm heerlijk weer, 40 graden en gelukkig genoeg tijd om leuke dingen te doen :) Ik volg je sowieso hier op waarbenjij.nu en natuurlijk op je FB waar je ook leuke foto's post. Misschien gauw eens Skypen? Ik toets je op de App! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Anouschka in Kaapstad, Zuid-Afrika.

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 4010

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: